Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op overgewicht.startpagina.nl

benauwd en druk op de borst

Esther
04 Mrt, 2002 21:08

Ik ben 29 jaar, ben 1.74 cm. en weeg 110 kg. Ik heb vaak een benauwd gevoel en een druk op de borst. Nu ben ik erg bang dat ik misschien een hartkwaal heb. Mijn vraag is of jullie ook vaak dit soort klachten hebben en dat dit dus echt een klacht is voor mensen met overgewicht of dat ik me ernstige zorgen moet maken en moet denken aan een hartkwaal. Bij voorbaat dank. Esther

Bewerkt 24 Feb, 2010 13:36
patricia
05 Mrt, 2002 01:54

Hai Esther,

Ik zou als ik jou was toch even langs je huisarts gaan. Ik ben 1.66 en weeg 89 kilo, en had hier ook last van. Ik weet nu dat het mijn aanhechtspier naar mijn hart is, en het is niet ernstig, maar je weet dat overgewicht kan leiden tot lichamelijke klachten. Niet mee blijven lopen, dan weet je in iedergeval wat er aan de hand is!

succes en groeten Patricia

GRIETJE
05 Mrt, 2002 10:39

IK BEN OOK 29 JAAR EN 1.72 EN WEEG ONGEVEER 125 KILO VEEL TE ZWAAR DUS! EN IK HEB ER OOK WEL LAST VAN BENAUWD EN DRUK OP DE BORST MAAR BEN ER EIGENLIJK NOG NIET MEE NAAR DE DOKTER GEWEEST.WEL TOEN IK VEEL LAST HAD VAN DAT HET NET WAS DAT ZE MIJN KEEL DICHT KNEPEN .EN DOKTER VERTELDE ME DAT HET EEN VORM WAS VAN HYPERVENTILATIE. EN HET IS GELOOF IK WEL WAT MINDER GEWORDEN. DUS ALS ER NOG MENSEN ZIJN DIE HET WONDERDIEET HEBBEN OM WAT KILO'S TE VERLIEZEN OM TE BEGINNEN ZO'N 15 TOT 20 KILO LAAT HET ME EVEN WETEN! ALVAST BEDANKT.

pauline
06 Mrt, 2002 23:53

Ja dat heb ik ook.

heb het ook allemaal laten onder zoeken een paar jaar geleden.

kwam helemaal niets uit,

ik weet wel dat als ik boven een bepaald gewicht kom dat ik het dan krijg

en bij mij ligt die grens rond de 100 kilo.

soms hoef je helemaal niet zo extreem af te vallen om je lekker te voelen hoor. Esther schreef:

>

> Ik ben 29 jaar, ben 1.74 cm. en weeg 110 kg. Ik heb vaak een

> benauwd gevoel en een druk op de borst. Nu ben ik erg bang

> dat ik misschien een hartkwaal heb. Mijn vraag is of jullie

> ook vaak dit soort klachten hebben en dat dit dus echt een

> klacht is voor mensen met overgewicht of dat ik me ernstige

> zorgen moet maken en moet denken aan een hartkwaal. Bij

> voorbaat dank. Esther

Eveline
27 Aug, 2002 13:26

Hoi Grietje,

Het lijkt me niet fijn, die druk op de borst en benauwdheid. Ik heb zelf last van hyperventilatie (geen overgewicht) en weet dat dat geen pretje is. Je vraagt of iemand een wonderdieet heeft. Dat heb ik niet, wel het volgende.

Biolean is een natuurlijk voedingssupplement, wat het lichaam reinigt. Daardoor kan je vele kilo's kwijtraken. Mijn man is 25 kilo kwijtgeraakt in ongeveer 8 maanden. Wil je meer weten, stuur mij dan even een mailtje met je telefoonnummer, dan neem ik even contact met je op.

yvonne
22 Jan, 2010 16:38

hoi,

ik heb een zoon van 21 ,en herken jou klachten ook bij hem.

hij heeft vaak van een druk op de borst en dreigt zelfs weg te vallen, zweten hartkloppingen…en de dokter stuurt

hem dan weg met ,het is hyperventilatie , ja pfff moet je niet eerst andere dingen uitsluiten?

hij is niet dik,slank zelfs , dus al heb je geen overgewicht …je kan het ook dan hebben.

laura
24 Feb, 2010 13:36

Ik ben een meisje van 13,.

en heb er zelf ook last van

Langs de huisarts gaan durf ik niet, waarom niet? dat weet ik zelf ook niet.

Ik ben bang dat het met mijn hart heeft te maken.

Ik ben ook astmatisch, Kan het daar ook mee te maken hebben?

Ik hoop dat ik reactie krijg. :D